اندروید ؛ سیستم عاملی که باید آن را نجات داد اما چگونه؟

مقالات بازدید: 404

اندروید علیرغم اینکه قابلیت‌هایی خوبی دارد، اما کاملا آشفته است و گوگل باید آن را به معنای واقعی کلمه متن باز بکند. این کار باعث خواهد شد تا گوگل از شائبه انحصارطلبی در مورد اندروید رهایی پیدا کند و انرژی زیادی به پروژه اندروید وارد نماید.

کوالکام به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ در زمینه تراشه، در حال حاضر به خاطر ضعف اندروید چشم‌انداز ناامیدکننده‌ای در برابر خود می‌بیند و ممکن است به‌زودی رقابت را به اپل ببازد. در واقع مشکل اصلی کوالکام اندروید است.

هر آنچه باید در مورد اندروید ۱۴ بدانید

در حالیکه حدود ۱۶ سال از حضور اندروید در بازار می‌گذرد، این سیستم عامل در وضعیت خوبی قرار ندارد. اندروید هم‌اکنون دارای نسخه‌های متعددی است و به شدت پراکنده است. این موضوع باعث شده تا توسعه دهندگان اپلیکیشن نسخه‌های زیادی برای اپلیکیشن‌های خود بسازند و از طرفی هم کاربران اندروید با تعداد زیادی از رابط‌های کاربری روبرو هستند.

در حال حاضر، بسیاری از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن ترجیح می‌دهند که خارج از چارچوب‌های موجود کار کنند. اکثر کاربران نیز iOS را ترجیح می‌دهند. این به معنای آن است که کاربران iOS برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها درآمدزایی بهتری نسبت به کاربران اندروید دارند و همین موضوع باعث شده تا آن‌ها به‌کلی از اندروید دوری کنند.

سازندگان گوشی هوشمند نیز با مشکلات زیادی در این زمینه رو به رو هستند. آنها متاسفانه آزادی عمل بیشتری برای تمایزگذاری در سیستم عامل رایگان اندروید ندارند و تلاش‌های آنها در این زمینه فقط منجر به تکه‌تکه شدن اندروید منجر شده است. ضعف اندروید باعث شده تا گوشی‌های اندرویدی با کاهش فروش مواجه شوند و تنها چاره‌ای که برای شرکت‌های سازنده باقی مانده این است که قیمت‌های خود را کاهش دهند.

از طرفی، آن‌ها برای رقابت با اپل مجبور هستند که گوشی‌های رده‌بالاتری بسازند که معمولا با قیمت بالاتر از ۲۰۰۰ دلار راهی بازار می‌شوند. پروسه ساخت این گوشی‌ها نه تنها هزینه‌بر است بلکه فروش آن‌ها بقدری نیست که بتواند سهم بازار را به نفع شرکت‌های اندرویدی رقم بزند. بنابراین اپل همچنان سهم بزرگی از این بازار خواهد داشت.

گوگل به عنوان مالک اندروید، در این سال‌ها تلاش جدی برای رفع مشکلات اساسی این سیستم عامل، به‌ویژه مشکل پراکندگی، امنیت و حریم خصوصی آن انجام نداده است. گوگل به معنای واقعی کلمه هیچ کار اساسی در مورد بهبود واقعی اندروید نکرده است. درست است که این شرکت ابزارهای مختلفی ارائه کرده تا کدنویسی برای اپلیکیشن‌های اندرویدی آسان‌تر شود، اما ما داریم درباره گوگل به‌عنوان یک شرکت پیشتاز در حوزه فناوری صحبت می‌کنیم و نه یک شرکت نوپا.

چاپ