مهمترین امکانات سایت فروشگاهی چیست؟ به همراه لیست امکانات سایت فروشگاهی موفق

این آمار نشان می‌دهد که فروشگاه‌های اینترنتی تا چه اندازه به کسب‌وکارها کمک می‌کنند. متاسفانه همه سایت‌های فروشگاهی به موفقیت نمی‌رسند و اعتماد افراد را جلب نمی‌کنند. به همین خاطر است که طراحی یک سایت خوب اولین گام برای موفقیت در فروش اینترنتی است. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی مهم‌ترین امکانات سایت فروشگاهی بپردازیم. اگر می‌خواهید درآمدتان را فقط در طی چند ماه از این رو به آن رو کنید.

ابزار جست‌وجوی سریع محصول؛ مهم‌ترین ویژگی سایت فروشگاهی

همه افراد دوست دارند هنگام خرید محصولات متنوعی را بررسی کرده و سپس از میان آن‌ها یکی را به‌دلخواه انتخاب کنند. قاعدتا هیچ فروشگاهی با چند محصول ساده توجه افراد را به خود جلب نمی‌کند. ازهمین‌رو باید بتوانید محصولات متنوعی را در فروشگاه اینترنتی خود بارگذاری کنید. بااین‌حال جست‌وجو در میان صدها محصول هم کار راحتی نیست. اینجا جایی است که یک ابزار جست‌وجوی قوی به کمک شما می‌آید تا تجربه کاربری مشتریانتان را بهبود دهید.

ابزار جست‌وجوی سریع محصول در سایت فروشگاهی تنها راه‌حل برای سایت‌های بزرگ با چند هزار یا چند میلیون محصول متنوع است. تصور کنید در سایت آمازون یا دیجی‌کالا قصد پیدا کردن محصول موردنظرتان را دارید. آیا بدون نوار جست‌وجو این کار امکان‌پذیر است؟‌ قطعا خیر! نوار جست‌وجو یک ابزار مفید برای کاربران است که کلیه فروشگاه‌های بزرگ از آن استفاده می‌کنند. اگر هیچ سررشته‌ای در طراحی سایت ندارید، حتما از فروشگاه ساز اینترنتی کمک بگیرید.

فیلتر کردن نتایج جست‌وجو؛ از اصلی‌ترین فیچرهای سایت

گاهی اوقات تنوع یک محصول خاص به‌قدری است که مشتری را در انتخاب محصول موردنظرش گیج می‌کند. در چنین مواقعی محدود کردن محصولات با حذف موارد کم‌اهمیت‌تر انتخاب محصول موردنظر را ساده‌تر می‌کند. به‌عنوان مثال، افراد همیشه بودجه محدودی را برای خرید یک محصول در نظر می‌گیرند. با کمک این ابزار می‌توان مثلا کرم‌های زیر ۲۰۰ هزار تومان را به‌صورت یک‌جا مشاهده کرد. ابزار فیلتر کردن همواره جایگاه ویژه‌ای در طراحی رابط کاربری سایت فروشگاهی دارد و تجربه مشتری را بهبود می‌بخشد.

چندین گزینه برای پرداخت در اختیار مشتریانتان بگذارید!

بعضی از افراد پرداخت‌های آنلاین را ترجیح می‌دهند و برخی دیگر با کارت به کارت یا پرداخت هزینه در محل موافق هستند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم هنگام ثبت سفارش، چندین گزینه پرداخت در اختیار مشتری بگذارید تا مطابق با روش دلخواهش شیوه پرداخت را انتخاب کند. شاپفا امکان راه اندازی فروشگاه اینترنتی رایگان با انواع امکانات لازم و کافی برای سایت را برایتان فراهم می‌کند.

اتصال به درگاه‌های پرداخت مختلف؛ بهترین ویژگی فروشگاه خوب

اتصال به درگاه‌های پرداخت بانکی اعتبار خوبی به سایتتان می‌بخشد و وجه تمایز یک سایت معمولی و یک سایت فروشگاهی به شمار می‌رود. درگاه‌های پرداخت را می‌توان یکی از پایه‌ای‌ترین امکانات سایت فروشگاهی وردپرس در نظر گرفت که خیال مشتری را بابت انجام و پیگیری تراکنش‌های مالی راحت می‌کند. البته توصیه می‌کنیم برای مشتریانتان امکان اتصال به درگاه‌های پرداخت بانکی مختلف را فراهم کنید تا شخص بر اساس نوع کارت و بانک موردنظرش برای پرداخت هزینه محصول یا خدمات اقدام کند.

یافتن نقاط قوت و ضعف یک سایت با دسترسی به آمار فروش

پیتر دراکر، پدر مدیریت نوین، می‌گوید: «هرچیزی را نتوانید اندازه‌بگیرید، قاعدتا نخواهید توانست آن را بهتر کنید.» این موضوع حتی در سایت‌های فروشگاهی نیز صدق می‌کند. اگر شما ندانید در ماه چقدر فروش دارید یا کدام یک از محصولاتتان پرفروش‌ترین است، قطعا نمی‌توانید نرخ فروشتان را افزایش دهید؛ بنابراین توصیه می‌کنیم ماهانه و به‌طورمنظم وضعیت فروش خود را با استفاده از آمار فروشی که ابزارهای سایت‌های فروشگاهی در اختیارتان قرار می‌دهند، بررسی کنید.

استفاده از ماژول های طراحی سایت برای اعمال کد تخفیف

از مهم‌ترین ویژگی های قالب فروشگاهی این است که قسمتی برای اعمال کد تخفیف داشته باشد. گاهی اوقات ممکن است در مناسبت‌های مختلف سال بخواهید به مشتریانتان کد تخفیف بدهید. در چنین مواقعی حتما باید از ماژول‌های مخصوص برای طراحی سایت فروشگاهی استفاده کنید تا با وارد کردن کد تخفیف، درصد موردنظر روی قیمت محصول اعمال شود و خریدار محصول موردنظرش را با تخفیف خریداری کند.

 

 

 


چاپ