گوشی تاشوی وان پلاس اوپن با دوربین قدرتمند رونمایی شد

وان پلاس با معرفی اولین گوشی تاشو خود، وان پلاس اوپن، رسما وارد بازار محصولات تاشو شد. این گوشی از طراحی کتابی با عرض بیشتر و طول کمتر بهره می‌برد که باعث شده شاهد دستگاهی جمع‌وجور باشیم. همانطور که قبلا نیز اعلام شده بود، وان پلاس اوپن از مشخصات فنی و طراحی مشابه اوپو فایند N3 بهره می‌برد. البته گوشی وان پلاس برای بازارهای بیشتری عرضه خواهد شد.

طبق اعلام رسمی، وان پلاس به نمایشگر خارجی ۶٫۳۱ اینچی امولد با رزولوشن تصویر ۲۴۸۴ در ۱۱۱۶ و نرخ نوسازی ۱۰ تا ۱۲۰ هرتزی مجهز شده است. این نمایشگر همچنین از نسبت تصویر ۲۰:۹ برخوردار شده و از فناوری نرخ نوسازی متغیر LTPO 3.0 نیز پشتیبانی می‌کند. در حالت عادی، نمایشگر قادر است به روشنایی ۱۴۰۰ نیتی دست پیدا کند ولی حداکثر روشنایی دستگاه در حد ۲۸۰۰ نیت تنظیم شده است.

از سوی دیگر، نمایشگر داخلی وان پلاس اوپن نیز پنل امولد ۷٫۸۲ اینچی با رزولوشن تصویر ۲۴۴۰ در ۲۲۶۸ و نرخ نوسازی ۱ تا ۱۲۰ هرتزی است که به مانند نمایشگر داخلی، از روشنایی حداکثری ۲۸۰۰ نیتی و فناوری LTPO 3.0 پشتیبانی می‌کند

وان پلاس اوپن در دو نسخه مشکی‌رنگ با پنل پشتی چرمی و سبزرنگ با پنل شیشه‌ای عرضه خواهد شد. البته خریداران اروپایی تنها نسخه سبز گوشی را دریافت خواهند کرد. به علاوه، مدل مشکی وان پلاس اوپن با وزن ۲۳۹ گرمی اندکی سبک‌تر از نسخه سبزرنگ با وزن ۲۴۵ گرمی است. مطابق انتظار، وان پلاس به اسلایدر هشدار نیز مجهز شده است. وان پلاس اوپن به لولای جدیدی به نام Flexion Hinge مجهز شده که تا که طبق ادعای این برند چینی، تا ۱ میلیون بار بدون مشکل باز و بسته می‌شود. به عبارت دیگر، لولای وان پلاس اوپن تا ده سال بدون مشکل کار خواهد کرد.

دوربین اصلی وان پلاس اوپن دارای سنسور ۴۸ مگاپیکسلی LYTIA-T808 با فناوری سنسور انباشته و لرزشگیر اپتیکال است که از اندازه 1/1.43 اینچی و گشودگی دیافراگم f/1.7 بهره می‌برد. این سنسور همچنین از فناوری ترانزیستور دولایه پشتیبانی می‌کند که قادر است نور بیشتری را جذب کند و در نتیجه کیفیت تصاویر را افزایش دهد.

به همراه این دوربین، وان پلاس اوپن از لنز فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی با سنسور 1/2 اینچی، گشودگی دیافراگم f/2.2 و فوکوس خودکار بهره می‌برد. دوربین سوم نیز سنسور 1/2 اینچی تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی است که از زوم ۳ برابری و گشودگی دیافراگم f/2.6 برخوردار است. در نمایشگرهای کاور و داخلی نیز به ترتیب دوربین‌های سلفی ۳۲ و ۲۰ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

قلب تپنده وان پلاس اوپن تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو است که با حافظه رم ۱۶ گیگابایتی LPDDR5x و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی به پردازش اطلاعات می‌پردازد. انرژی موردنیاز این سخت‌افزار توسط باتری ۴۸۰۵ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۶۷ واتی تامین می‌شود. به مانند اوپو فایند N3، این گوشی نیز در عرض ۴۲ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

به لطف ویژگی OnePlus Canvas، وان پلاس اوپن می‌تواند مالتی‌تسکینگ را به راحتی و به سریع‌ترین شکل ممکن انجام دهد. وان پلاس ادعا کرده که ۹۵ درصد از اپلیکیشن‌های متداول اندرویدی با قابلیت split-screen سازگار هستند. همچنین کاربران قادر خواهند بود که تا سه پنجره را به صورت شناور و در دو حالت عمودی و افقی در وان پلاس اوپن اجرا کنند. 

در نهایت باید اشاره کرد که کانفیگ رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه ۵۱۲ گیگابایتی وان پلاس اوپن با قیمت ۱۷۹۹ یورویی روانه بازار خواهد شد.


چاپ