واتساپ به زودی میزبان قابلیت «پروفایل جایگزین» می‌شود

واتساپ یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در سطح جهان به شمار می‌رود. بسیاری از کاربران برای ارتباط شخصی با دوستان و آشنایان خود از واتساپ استفاده می‌کنند در حالی که برخی دیگر برای مقاصد کاری و  ارتباط با همکاران از این پیام‌رسان بهره می‌برند. واتساپ نیز در طی چند وقت گذشته به ماهیت دوگانه پیام‌رسان خود پی برده و با ارائه قابلیت‌هایی سعی کرده که هر دو دسته از کاربران را راضی نگه دارد.

حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، به نظر می‌رسد واتساپ در حال کار روی قابلیت جدیدی است که برای کاربرانی که از این پیام‌رسان برای اهداف شخصی و کاری استفاده می‌کنند بسیار کاربردی است. این قابلیت جدید Alternate Profile (پروفایل جایگزین)‌ نام دارد. ناگفته نماند که این ویژگی در تنها در نسخه بتا واتساپ قرار دارد و احتمالا به زودی برای نسخه پایدار آن در دسترس قرار می‌گیرد.

وبسایت WABetaInfo در بتای اخیرا برنامه واتساپ قابلیت Alternate Profile را کشف کرده است. به لطف این ویژگی‌، کاربران می‌توانند برای اشخاصی که در لیست مخاطبین نیستند یک پروفایل اختصاصی ایجاد کنند و از یک اسم و عکس پروفایل دیگر استفاده کنند. البته برای افراد حاضر در لیست مخاطبین همچنان نام و عکس پروفایل اصلی کاربر نمایش داده می‌شود.

بسیاری از کاربران تمایل دارند که از عکس پروفایل خود محافظت کنند و آن را تنها برای لیست مخاطبین قابل اعتماد خود نمایش دهند. حالا با این ویژگی کاربر می‌تواند به راحتی از یک عکس پروفایل مخصوص استفاده کند و دیگر دغدغه‌ای در رابطه با عکس اصلی خود نداشته باشد. قابلیت پروفایل جایگزین همچنین حریم خصوصی کاربرانی که زیاد با افراد خارج از لیست مخاطبین خود مانند همکار و یا همکلاسی ارتباط برقرار می‌کنند نیز را حفظ می‌کند.

وبسایت WABetaInfo در ادامه گزارش خود ادعا کرده که واتساپ در حال کار روی قابلیتی است که به کمک آن، کاربران می‌توانند تماس تصویری را از ابتدا با ۳۱ کاربر آغاز کنند. در حال حاضر، ویژگی تماس تصویری واتساپ تا ۳۲ کاربر همزمان را پشتیبانی می‌کند ولی کاربر برای آغاز تماس باید تنها ۱۵ کاربر را انتخاب کند و سپس به طور جداگانه دیگر کاربران را به تماس اضافه کند. حالا با ویژگی جدید واتساپ آغاز تماس با ۳۲ کاربر به راحتی انجام می‌شود.

در نهایت باید اشاره کرد که قابلیت جدید تماس تصویری واتساپ برای کاربران iOS معرفی شده و هنوز خبری از عرضه آن برای نسخه‌ اندرویدی نیست.


چاپ