رقیب جدید اپل و متا؛ هواوی ظاهرا در حال ساخت یک هدست واقعیت ترکیبی است

 

هواوی ظاهرا در حال ساخت و توسعه یک هدست واقعیت ترکیبی (واقعیت افزوده و واقعیت مجازی) تا به رقیبی برای اپل بدل شود. به مانند هدست ویژن پرو غول فناوری آمریکایی، هدست هواوی نیز یک محصول پوشیدنی پرمیوم خواهد بود که از مشخصات فنی قدرتمندی بهره خواهد برد.

هدست واقعیت ترکیبی هواوی احتمالا به یک سخت‌افزار بالارده و پرچمدار مجهز خواهد بود که قادر است تجربه کاربری غنی و لذت‌بخشی را در اختیار کاربران قرار دهد. به علاوه، انتظار داریم این دستگاه یکی از مشکلات بزرگ هدست‌های هوشمند یعنی مسئله تولید حرارت زیاد را برطرف کند. در این راستا، امکان دارد هواوی از یک مکانسیم خنک‌سازی پیشرفته در هدست واقعیت ترکیبی خود استفاده کند.

علاوه بر تراشه قدرتمند، یک افشاگر ادعا کرده که هدست واقعیت ترکیبی هواوی از ماژول باتری جداگانه بهره خواهد برد که قبل نمونه آن را در ویدئوهای معرفی هدست ویژن پرو دیده‌ایم. متاسفانه هنوز دیگر اطلاعات پیرامون مشخصات فنی این هدست در دسترس قرار نگرفته است. گزارش شده که آنر نیز در حال کار روی ساخت یک هدست واقعیت ترکیبی است.

شایان ذکر است که با توجه به این موضوع، ظاهرا برندهای چینی از حالا قصد دارند به رقابت با شرکت‌هایی مانند اپل و متا بپردازند تا سهمی بیشتری از بازار محصولات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده داشته باشند.

در نهایت باید اشاره کرد که این گزارش تنها در حد یک شایعه است و هنوز جزئیات دقیقی از آن در اختیار کاربران قرار نگرفته است. با توجه به این که هدست هواوی برای رقابت با هدست ویژن پرو اپل طراحی خواهد شد، انتظار داریم هواوی محصول جدید خود را با قیمتی رقابتی عرضه کند.


چاپ