گوگل پلی اپلیکیشن‌های “دولتی” را برچسب‌گذاری می‌کند

امروز گوگل پس از چند ماه آزمایش یک برچسب را به پلی استور اضافه کرده است که در کنار اپلیکیشن‌های دولتی قرار می‌گیرد و آن‌ها را از سایرین متمایز می‌کند.

این علامت که برای نشان‌دادن اپلیکیشن‌های رسمی ایالتی و دولت فدرال در بیش از ۱۴ کشور به پلی استور افزوده شده است به کاربران کمک خواهد کرد تا اپلیکیشن‌هایی که ادعای رسمی‌بودن برای سرقت پول یا داده‌ها را دارند، تشخیص دهند.

گوگل در این خصوص بیان کرده است که علامت‌های گفته‌شده در حال حاضر بیش از دو هزار اپلیکیشن در کشورهایی مانند استرالیا، کانادا، آلمان، فرانسه، بریتانیا، ژاپن، کره جنوبی، ایالات متحده، برزیل، اندونزی، هند و مکزیک را پوشش می‌دهند. گفتنی است که این شرکت در نوامبر سال گذشته در هنگام اعلام قوانین جدید برای توسعه‌دهندگان از ویژگی مذکور رونمایی کرد.

در همین راستا کاربران قادر به مشاهده علامت جدید “Government” در صفحه اپلیکیشن‌ها خواهند بود که درصورت ضربه‌زدن روی آن، پیامی با محتوای “پلی استور تائید کرده که این برنامه وابسته به یک نهاد دولتی است” نمایش داده می‌شود. این علامت همچنین در لیست‌هایی مانند Top Charts نیز نشان داده می‌شود.

گوگل در ادامه افزوده است که برای قراردادن اپلیکیشن‌ها به همراه علامت ذکرشده، با دولت‌ها و توسعه‌دهندگان شریک آن‌ها همکاری کرده است. ناگفته نماند که این شرکت در هند با مشکلاتی در ارتباط با تعداد زیادی از برنامه‌های تقلبی دولت مرکزی و ایالتی مواجه بوده است که در پلی استور برای فریب مردم ظاهر می‌شدند.

گوگل همچنین خاطرنشان کرد که سیاست پلی استور به اپلیکیشن‌هایی با توضیحات نادرست، آیکون‌ها و اسکرین‌شات‌های گمراه‌کننده به خصوص آن‌هایی که ادعای رسمی‌بودن را دارند، اجازه فعالیت نمی‌دهد. باتوجه به قانون گوگل درباره عملکرد فریبکارانه، یک تخلف رایج شامل برنامه‌هایی می‌شود که به دروغ ادعای وابستگی به یک نهاد دولتی دارند یا خدمات دولتی را ارائه می‌دهند که مجاز به انجام آن‌ها نمی‌باشند.

این شرکت اظهار داشته است که از توسعه‌دهندگان درخواست می‌کند که به دلایل امنیتی اگر مجوز کافی برای پردازش اسناد دولتی را دارند، مدرک خود را ارائه دهند. این ویژگی همچنین دولت را تشویق می‌کند تا از شناسه‌های ایمیل رسمی برای ایجاد حساب‌های توسعه‌دهنده و انتشار اپلیکیشن‌ها در گوگل پلی استفاده کنند.


چاپ