سم آلتمن دوباره مدیرعامل OpenAI شد

OpenAI  بعد از پشت سر گذراندن یک هفته ناآرام و جنجالی، مدیر عامل رسمی خود را انتخاب کرد و سم آلتمن که به طور ناگهانی، طی تصمیم هیئت مدیره اخراج شده بود، به OpenAI برگشت و دوباره مدیر عامل شد. سم آلتمن شرط بازگشت خود به OpenAI را برکناری هیئت مدیره اعلام کرده بود و اکنون در هیئت مدیره هم تغییراتی به وجود آمده و 3 عضو جدید کار خود را آغاز کرد.

خبر رسمی OpenAI به بازگشت سم آلتمن

صفحه رسمی OpenAI در پلتفرم X پستی را منتشر کرد و اعلام کرد که سم آلتمن به عنوان مدیر عامل این شرکت فعالیت خود را شروع می‌کند. در شرح این خبر آمده که:

با سم آلتمن به توافق رسیدیم تا او به‌عنوان مدیرعامل به OpenAI برگردد. سم آلتمن با هیئت مدیره جدید به OpenAI برمی‌گردد طبق این اطلاعیه، اعضای جدید تیم هیئت مدیره، “برت تیلور به عنوان رئیس”، “لری سامرز” و “آدام دی انجلو” هستند و البته در آینده افراد دیگری به هیئت مدیره اضافه می شوند.

فعلا جزئیات بیشتری از این خبر وجود ندارد و OpenAI اعلام کرده که به زودی جزئیات را مطرح خواهد کرد.

OpenAI در یک هفته شاهد چه اتفاقاتی بود؟

روز جمعه، هیئت مدیره این شرکت طی یک تصمیم ناگهانی، سم آلتمن را از سمت مدیرعاملی برکنار کرد، آن هم به دلیل عدم صداقت و توانایی. هیئت مدیره OpenAI، با شرکت رقیب خود آنتروپیک تماس گرفت و پیشنهاد مدیر عاملی و ادغام 2 استارتاپ را مطرح کرد اما آن‌ها نپذیرفتند.

دومین فردی که هیئت مدیره برای مدیرعاملی انتخاب کرد، میرا موراتی بود. میرا موراتی همراه سرمایه گذاران و کارمندان OpenAI به حمایت از سم آلتمن پرداختند و موراتی به همین دلیل برکنار شد. بار دیگر، هیئت مدیره درخواست مدیرعاملی OpenAI را به مدیر عامل سابق توییچ، امت شیر داد.

مایکروسافت نیز با وجود اینکه میلیاردها دلار روی OpenAI سرمایه گذاری بود و همچنین در پروژه جدید، یعنی ساخت GPT5 هم سرمایه گذاری کرده بود، سم آلتمن و بروکمن را به عنوان رئیس تیم هوش مصنوعی جدید خود انتخاب کرد.

روز گذشته اخبار و شایعاتی از بازگشت سم آلتمن منتشر شد تا اینکه امروز بعد از برگزاری دور دوم مذاکرات، سم آلتمن دوباره به عنوان مدیر عامل این شرکت انتخاب شد.


چاپ