وان پلاس اوپن از آزمون‌ مقاومت در برابر خم شدن سربلند بیرون آمد

 

وان پلاس از اولین گوشی تاشو خود موسوم به وان پلاس اوپن رونمایی کرد که به سخت‌افزار قدرتمند و سیستم دوربین کارآمد مجهز است. این گوشی حالا به تازگی مورد آزمون‌های مقاومت حساب یوتوبی JerryRigEverything (زک نلسون) قرار گرفته تا میزان دوام این گوشی در شرایط مختلف را بسنجد.

 نمایشگر کاور وان پلاس اوپن از پوشش شیشه‌ای بهره می‌برد که تفاوتی با دیگر گوشی‌های تاشو بازار ندارد. در این راستا، نمایشگر کاور این گوشی در فشار سطح ۶ خراش برمی‌دارد و در فشار سطح ۷ نیز عمق و شدت خراش‌ها بیشتر می‌شود. از سوی دیگر، نمایشگر داخلی دستگاه نیز توسط یک لایه پلاستیکی محافظت می‌شود که با اعمال فشار سطح ۲، دچار خط و خش می‌شود. در فشار سطح ۳ نیز پنل تاشو وان پلاس اوپن آسیب بیشتری پیدا می‌کند.

فریم وان پلاس اوپن از آلومینیوم ساخته شده و براساس آنچه آقای نلسون ادعا می‌کند، در برابر گرد‌وغبار مقاومت بالایی دارد. با قرارگیری نمایشگر کاور در معرض شعله مستقیم، پنل گوشی تا ۲۵ ثانیه بدون هیچگونه آسیبی به کار ادامه می‌دهد. شرایط اما برای نمایشگر داخلی کمی فرق می‌کند چرا که لایه پلاستیکی این نمایشگر تنها پس ۵ ثانیه تماس با شعله از بین می‌رود.

مهمترین آزمون مقاومت حساب JerryRigEverything را می‌توان تست خمش به شمار آورد که نماینده وان پلاس عملکرد بسیار خوبی در آن داشته است. در این رابطه، دستگاه در حالت بسته‌شده مقاومت بسیار بالایی در برابر خمش دارد. حتی زمانی که آقای نلسون وان پلاس اوپن را باز می‌کند و آن را در حالت برعکس خم می‌کند، گوشی در برابر فشار وارده ایستادگی خوبی از خود نشان می‌دهد. البته ناگفته نماند که پس از اعمال فشار در حالت برعکس، وان پلاس اوپن به درستی بسته نمی‌شده ولی همچنان کارایی خود را حفظ کرده است.

در نهایت باید اشاره کرد که محصولات برند وان پلاس سابقه چندان خوبی در آزمون‌ مقاومت آقای نلسون نداشته‌اند و حالا وان پلاس اوپن را می‌توان نتیجه رضایت‌بخش تلاش‌‌های این برند چینی برای توسعه یک دستگاه مستحکم دانست.


چاپ