چین فناوری ۶G را با سرعت ۳۰۰ گیگابیت بر ثانیه تست کرد

آمریکا نگرانی زیادی نسبت به توسعه سریع‌تر فناوری ۶G توسط سایر کشورها دارد و به همین خاطر کاخ سفید هفته گذشته جلسه‌ای با شرکت‌های فعال در این حوزه داشت تا درباره تدوین استانداردهای ۶G با آن‌ها صحبت کند. حالا cnBeta گزارش داده است که چین موفق به تست انتقال بی‌سیم دیتا برای اولین بار در سطح تراهرتز (THz) شده است.

این انتقال بی‌سیم دیتا با سرعت ۳۰۰ گیگابیت بر ثانیه صورت گرفته است، در حالیکه کاربران آمریکا در حال حاضر از فناوری ۵G با سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه استفاده می‌کنند. البته سیگنال‌های باند متوسط ۵G دارای سرعت ۱۰۰ تا ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه هستند و به‌طور متوسط بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ مگابیت بر ثانیه سرعت دارند.

گفتنی است، استفاده از فرکانس‌های تراهرتز همان مشکلات اتصال ۵G در باند mmWave را دارد. مشکل اول آن این است که سیگنال‌های تراهرتز نمی‌توانند فواصل طولانی‌تری را طی کنند و قادر به نفوذ در ابرها و مه نیستند. از طرف دیگر ارتباط از طریق این سیگنال‌ها تقریبا در همان سطح اندازه انتقال دیتا از طریق فیبر است.

طبق گزارش امروز، تراهرتز با توجه به پهنای باند بزرگتر و انتقال سریع‌تر خود، یکی از مهمترین فناوری‌ها در زمینه ۶G است. این فناوری که احتمالا تا قبل از سال ۲۰۳۰ راه‌اندازی نخواهد شد می‌تواند سرعت دانلود را به ۱۰۰ برابر سرعت ۵G برساند.

انتظار می‌رود از این فناوری در زمینه‌های مختلف مثل گوشی‌های هوشمند، عمل جراحی از راه دور و خودروها استفاده شود.

 

 


چاپ