اسنپدراگون X75 در حال حاضر سریع‌ترین تراشه 5G جهان است

 

 

شرکت کوالکام با سیستم اسنپدراگون X75 5G Modem-RF خود موفق شد که رکورد جهانی جدیدی را برای سرعت دانلود زیر 6 گیگاهرتز به ثبت برساند. این مودم به سرعت دانلود 7.5 گیگابیت برثانیه دست یافت.

کوالکام در فوریه 2023 سیستم اسنپدراگون X75 5G Modem-RF را در مراسم MWC معرفی کرد. X75 جانشین Snapdragon X70 است که در سری گلکسی S23 و سایر دستگاه‌های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 یافت می‌شود. آخرین آزمایش کوالکام نشان می‌دهد که این شرکت همچنان به دنبال عملکرد پیشرفته‌تر برای بهترین سخت‌افزار خود است.

اسنپدراگون X75 با بهره‌گیری از طیف 300 مگاهرتز موفق شد به چنین سرعت چشمگیری دست یابد. این مودم همچنین از تجمیع حامل 4 برابری (4xCA) در 4 کانال تقسیم زمانی دوبلکس (TDD) در یک اتصال downlink واحد، همراه با استفاده از مدولاسیون دامنه مربعات 1024 (QAM) استفاده کرد. این تکنیک‌ها در پیکربندی شبکه مستقل 5G (SA) برای دستیابی به سرعت 7.5 گیگابیت بر ثانیه آزمایش شدند.

سیستم Snapdragon X75 5G Modem-RF

سانل پاتل مدیر محصول شرکت کوالکام می‌گوید: سیستم Snapdragon X75 5G Modem-RF هوشمندترین مودم بی‌سیمی است که تا به امروز ساخته‌ایم و این پلتفرم برای آینده درنظر گرفته شده است. این مودم با معماری 5G پیشرفته، نسل بعدی اپراتورهای ارائه‌دهنده‌ خدمات 5G را در جهان تعریف می‌کند. ما به دنبال ادامه‌ همکاری با رهبران صنعت هستیم تا بهترین تجربه‌ اتصال به این شبکه‌ها را برای کاربران عادی، سازمانی و صنعتی ارائه دهیم.

 

 

کوالکام مدعی است که قابلیت‌های اسنپدراگون X75 می‌تواند تجربه کاربری مطلوب‌تر، سرعت دانلود بالاتر، مدیریت شبکه بهتر، کارایی بیشتر و موارد دیگر را به ارمغان بیاورد. این مودم آماده است تا برای اولین‌بار در محصولات پرچمدار آینده حضور پیدا کند و می‌تواند از پس هر کار مرتبط با شبکه برآید.

کوالکام تایید کرده است که گوشی‌های دارای مودم Snapdragon X75 5G در نیمه دوم سال 2023 دردسترس خواهند بود. این خبر هیجان‌انگیزی است، زیرا X75 ارتقای بزرگ نسبت به مودم‌های نسل قبلی محسوب می‌شود.

T-Mobile اخیراً در گوشی گلکسی S23 که از مودم Snapdragon X70 بهره می‌برد، به سرعت دانلود 3.3 گیگابیت در ثانیه دست یافته است. انتظار می‌رود که X75 بیش از دو برابر این سرعت، یعنی 7.5 گیگابیت بر ثانیه را ارائه دهد. چنین پیشرفتی قابل‌توجه به‌ نظر می‌رسد و برای کاربرانی که به دنبال سرعت بالاتری هستند، شرایط را تغییر می‌دهد.


چاپ